РОЗРАХУНОК ПІДП’ЯТНИКОВИХ ВУЗЛІВ ПРИ НЕСИМЕТРИЧНОМУ НАВАНТАЖЕННІ

Автор(и)

  • A. S. Shulga Дніпровський державний технічний університет, м. Кам`янське, Ukraine
  • O. A. Shulga Дніпровський державний технічний університет, м. Кам`янське, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.36.2020.8

Ключові слова:

транспортні засоби, підпʼятникові вузли, контактні тиски, моменти сил тертя

Анотація

В машинобудуванні широко використовуються підп`ятникові вузли (упорні підшипники ковзання). Існуючі методики пропонують їх розрахунок при центральному прикладанні приведеного навантаження. На практиці часто бувають випадки, коли навантаження до деталей вузла прикладається несиметрично. Такі вузли, наприклад, використовують в якості опор кузова транспортних засобів на візки. В процесі роботи, в результаті бокових коливань («перевалки») кузова відносно надресорної балки, ці опори значний час навантажені несиметрично прикладеними рівнодіючими силами. Дотепер при визначенні контактних тисків і моментів сил тертя дійсний характер прикладання навантаження в цих вузлах не враховувався, що призводило до помилкових результатів. У зв’язку із цим актуальним представляється питання розробки методики розрахунку дійсних тисків і моментів сил тертя при асиметричному характері навантаження підп’ятникового вузла. У статті вибрано і обгрунтовано розрахункову схему контакту в підпʼятниковому вузлі, що виникає під дією несиметрично прикладених навантажень, а також наведено її математичний опис. Наведено математичні залежності для розрахунку контактних тисків і моментів сил тертя в залежності від ексцентриситету прикладання навантаження. Встановлено, що характер розподілу контактних тисків і моментів тертя значно відрізняються від відповідного центральному, а величина залежить від ексцентриситету при-кладання навантаження. Більші тиски розташовані на кромці пʼяти в зоні напрямку зміщення рівнодіючого навантаження.

Посилання

Решетов Д.Н. Детали машин. М.: Машиностроение, 1989. 497с.

Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). М.: ВНИИЖТ, 1996. 319 с.

Сурвило А.Б. Анализ износостойкости и разработка предложений по повышению долговечности пятниковых узлов грузовых вагонов. М.: Труды ВНИИЖТа, 1976. Вып. 548. С.153-163.

Галин Л.А. Контактные задачи теории упругости. М.: Изд. ГИТТЛ, 1953. 259с.

Воронин Н.Н. Разработка метода оценки ресурса пятникового узла вагона по критерию износа: дис. канд. техн. наук: 05.22.07. М., 1999. 141с.

Сакало В.И. Решение прикладных контактных задач подвижного состава железных дорог методом конечных элементов: дис. д-ра техн. наук: 05.02.04. Брянск,1986. 302с.

Дубинин В.М. Анализ износостойкости и разработка предложений по повышению надежности пятниковых узлов грузовых вагонов. Новые материалы и технологии в машиностроении-2010: сб. ΧΙΙ-ой международной научно-технической конференции. Челябинск: ЧИПС – филиал УрГУПС, 2010.

Воронин Н.Н., Зин Эй Мин, Воронин Н.Н. (мл). Износы в пятниковых узлах цистерн. Мир транспорта, 2013. №1. С.30-35.

Левина З.М., Решетов Д.Н. Контактная жесткость машин. М.: Машиностроение, 1968. 263с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-07

Номер

Розділ

Галузеве машинобудування. Прикладна механіка