ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ТЕРТЯ НА СИЛОВІ ПАРАМЕТРИ ПРОКАТУВАННЯ З ОДНИМ ПРИВОДНИМ ВАЛКОМ

Автор(и)

  • O. P. Maksymenko Дніпровський державний технічний університет, м. Кам’янське, Україна
  • V. M. Samokhval Дніпровський державний технічний університет, м. Кам’янське, Україна
  • V. M. Chornomorets Дніпровський державний технічний університет, м. Кам’янське, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.36.2020.5

Ключові слова:

тертя, контактні напруження, неприводний валок, математична модель, числовий експеримент

Анотація

Виконано дослідження впливу умов тертя в осередку деформування з врахуванням відмінностей розподілу контактних напружень на приводному і неприводному валках на нормальний тиск та силу прокатування. Методика досліджень включає розробку математичної моделі процесу і проведення числового експерименту. Модель процесу прокатування основана на числовому розв’язанні рівняння Кармана з використанням закону тертя Кулона та граничних умов, характерних для процесу прокатування з одним приводним валком. При проведенні числового експерименту коефіцієнт тертя в осередку деформування змінювали на чотирьох рівнях в діапазоні від 0,15 до 0,30. Коефіцієнт тертя в підшипниках неприводного валка змінювали на трьох рівнях. З аналізу отриманих розподілень контактних напружень по довжині осередку деформації з боку приводного та неприводного валків встановлено, що з зменшенням коефіцієнта тертя в осередку деформації нормальний тиск пропорційно зменшується, так само як і різниця тиску по приводному й неприводному валках. Відмічене виникнення подовжніх розтягувальних напружень при коефіцієнтах тертя в осередку деформації 0,25 і більше. Коефіцієнт тертя в підшипникових опорах неприводного валка для всього діапазону прийнятих значень суттєвого не впливає на контактні напруження, тиск та силу прокатування. Наявність розтягувальних напружень при прокатуванні з одним приводним валком призводить до зменшення середнього тиску і сили прокатування в межах 8-10%. Тому прокатування з одним приводним валком може бути використане для забезпечення зниження витрат енергії. Крім цього, наявність розтягувальних напружень, за певних значень коефіцієнта тертя в осередку деформації, відповідним чином впливає на механічні і технологічні властивості прокату, але ця особливість процесу потребує додаткового вивчення.

Посилання

Синицын В.Г. Несимметричная прокатка листов и плит. М.: Металлургия, 1984. 161с.

Королев А.А. Новые исследования деформации металла при прокатке. М.: Машгиз, 1953. 267с.

Чекмарев А.П., Нефедов А.А., Николаев В.А. Теория продольной прокатки. Харьков: ХГУ, 1965. 206с.

Целиков А.И., Никитин Г.С., Рокотян С.Е. Теория продольной прокатки. М.: Металлургия, 1980. 320с.

Целиков А.И. Теория расчета усилий в прокатных станах. М.: Металлургиздат, 1962. 494с.

Вусатовский З. Основы теории прокатки. М.: Металлургия, 1967. 582с.

Peter Fajfar, Alenka ŠalejLah, Jakob Kraner, Goran Kugler. Asymmetric rolling process. RMZ Materials and Geoevironment: (University of Ljubljana,Slovenija). 2017. Volume 64. Issue 3. P.151-160.https://content.sciendo.com/view/journals/rmzmag/rmzmag-overview.xml. -(https://doi.org/10.1515/rmzmag-2017-0014).

Василев Я.Д., Минаев А.А. Теория продольной прокатки: учебник для вузов. Донецк: Унитех, 2010. 456с.

Максименко О.П., Измайлова М.К., Лобойко Д.И. Продольная устойчивость процесса прокатки с натяжением полосы при двухзвенной модели трения в очаге деформации. Металлургическая и горнорудная промышленность, 2015. №4. С.73-76.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-07

Номер

Розділ

Металургія