ДОСЛІДЖЕННЯ АСИНХРОННОГО ЕЛЕКТРОПРИВОДА З ЧАСТОТНО-ЗАЛЕЖНИМ ІНДУКЦІЙНИМ РЕОСТАТОМ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-2884.35.2019.46Ключові слова:
асинхронний двигун, індукційний реостат, перетворювач частотиАнотація
Проблема зниження кратності пускового струму й споживаних потужностей існувала з моменту створення асинхронного двигуна. Вона вирішувалася різними шляхами. Один з них полягав у зміні електромагнітних параметрів обмотки ротора асинхронного двигуна, а другий у включенні додаткових пускових реостатів. Стаття присвячена розробці математичної моделі індукційного реостату для оптимізації електромагнітних параметрів при живленні від напруги підвищеної частоти. Основне завдання дослідження передбачало зменшення кількості міді в індукційному реостаті та розробку електроприводу з можливістю керування електромагнітними параметрами індукційного реостату.
Згідно з математичними моделями індукційного реостату, реалізованими в програмному середовищі Ansys, результати дослідження показали, що вдосконалення конструкції індукційного реостату в напрямку скорочення масогабаритних показників є технічно можливим і економічно доцільним.
Дослідження електромагнітних параметрів індукційного реостату приживленні від перетворювача частоти виявило, що збільшення частоти
напруги живлення дозволяє зменшити кількість витків в котушці
індукційного реостата в два рази, при цьому електромагнітні
параметри будуть відповідати параметрам індукційного реостата
при живлені від обмоток ротора. З результатів математичного
моделювання електропривода встановлено, що зміна частоти струму
живлення в роторному колі асинхронного двигуна типу МТВ-412-8 від
2 до 200 Гц призводить до розширення діапазону зміни опору
індукційного реостату, який становить 0,45-7,6 Ом, і дозволяє
обмежити величину пускових струмів асинхронного двигуна.
В подальших дослідженнях передбачається забезпечення
автоматичного керування індукційного реостату в залежності від
режиму роботи.
Посилання
Ключев В.И. Теория електропривода. Москва: Энергоатомиздат, 2001. 704с.
Яуре А.Г., Певзнер Е.М. Крановый электропривод. Москва: Энергоатомиздат, 1988. 344с.
Вербовой А.П., Вербовой П.Ф., С’янов О.М. Проектування асинхронних двигунів. Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2013. 528с.
Качура О.В., Количев С.В., С’янов О.М. Індукційні реостати з покращеними масогабаритними показниками для асинхроних двигунів з фазним ротором. Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2011. 209с.