СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ І КМІТЛИВОСТІ ПІД ЧАС ЗАПРОВАДЖЕННЯ ШАШКОВОГО СПОРТУ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-2884.33.2018.214Ключові слова:
шашковий спорт, математичні здібності, громадська спортивна організація, логіка мислення, навчальний заклад, пам’ять, увагаАнотація
Авторами роботи проведено аналіз перших кроків громадської організації «Дніпродзержинська міська федерація шашок» у напрямку запровадження шашкового спорту у навчальні заклади м. Кам’янського з метою розвитку в учнів та студентів пам’яті, уваги, аналітичних та математичних здібностей, винахідливості і кмітливості. Зі спробою знайти ефективний в наших умовах підхід до пошуку і виховання інтелектуально обдарованої молоді з боку міської влади в регіонах країни проводиться пошук шляхів розширення кола спілкування, можливості самовираження, сприяння розвитку логіки мислення, концентрації уваги, виховання волі у учнів загальноосвітніх шкіл шляхом впровадження навчання гри в шашки з самого раннього віку.
Під час дослідження вдалося помітити підвищений інтерес до математики практично у всіх дітей, які захоплювалися шашковою грою. З ростом спортивних показників у вихованців шашкових відділень спостерігається поліпшення якості із загальноосвітніх предметів, особливо з математики. Учні-шашкісти під час дослідження завжди були серед тих, хто активно приймав участь у шкільних математичних олімпіадах та з легкістю проходили до другого туру Всеукраїнської олімпіади. Отримані висновки підтверджені аналізом математичних здібностей учнів 6-х класів м. Кам’янського за даними міської олімпіади 2017року.
Посилання
Анджейчак А. Психолого-педагогічні умови формування творчої особистості дитини в освітньо-виховних закладах. Обдарована дитина. 2000. №5. С.8-13.
Балтажи К. Як навчитися грати в шашки. Абетка шашкової гри. Тернопіль: Підручники і посібники, 2016. 160с.
Банько Н.В., Сечина Л.И., Отачук Г.И. Развиваем творческое мышление младших школьников. Педагогічна скарбниця Донеччини. 1998. №2. С.4-7.
Барташнікова І. А., Барташніков О. О. Розвиток уяви та творчих здібностей у дітей. Тернопіль: «Богдан», 1998. 85с.
Берека В. Роль позашкільних закладів у формуванні творчої особистості. Педагогічний вісник. 1997. №2. С.6-7.
«Бібліомістечко» – майданчик для розвитку дітей: інтерактивні методики роботи у бібліотеці для дітей. Тернопільська обласна бібліотека для дітей / упоряд. М.Д.Колопенюк, Н.А.Чайківська. Тернопіль, 2013. 140с.
Богат У., Нюкалов У. Розвивати творче мислення (ТВВЗ у дитячому саду). Дошкільне виховання. 1994. №1. С.17-19.
Волобуєва Т.Б. Розвиток творчої компетентності школярів. Управління школою. Харків, 2005. 110с.
Волощук І.С. Науково-педагогічні основи формування творчої особистості. К.: Педагогічна думка, 1998. 160с.
Інтелектуальні ігри в початковій школі / упоряд. Ю.Є.Бардакова. Х.: Вид. група «Основа», 2005. 192с.
Картузова М.Е. Путешествие в мир шашек. Якутск: Бичик, 2006. 112с.
Левін В.А. Виховання творчості. Томськ: Пеленг, 1993. 56с.
Локарева Г.В., Трунова Е.Ф. Воображение как элемент в развитии творческих способностей. Формування творчої особистості: проблеми і суперечності: зб. наук. праць. Запоріжжя, 1995. С.93-99.
Нікітін Б.П. Сходинки творчості або розвиваючі ігри (Переклад з російської). Київ: Радянська школа, 1991. 158с.
Попов Р.Д. Уроки шашек. Якутск: Сайдам, 2014.
Прохорова Л. Розвиваємо творчу активність дошкільнят. Дошкільне виховання. 1996. №5. С.21-27.
Приходченко К.І. Формування інтелекту учнів через розвиток їх творчих здібностей. Педагогічна скарбниця Донеччини. 1998. №2. С.4-5.
Романова И.А. Сравнительный анализ использования интеллектуальных игр в воспитательном процессе. Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. Харьков. 2014. №3. С.64-69.
Серветник В.Г. Роль шахів і шашок у розвитку творчих здібностей дитини: навч.-метод. посіб. Муровані Курилівці, 2012. 28с.
Шелест Л., Момот Л. Розвиток творчих здібностей п’ятикласників. Диво-слово. 1997. №4. С.26-28с.