МЕТОДИКА РОЗРОБКИ АДАПТИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ ТЕСТІВ З ВИЩОЇ ТА ПРИКЛАДНОЇ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • E. V. Derets Дніпровський державний технічний університет, м. Кам’янське, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.33.2018.212

Ключові слова:

адаптивний навчальний тест, вища та прикладна математика, мікронавчання

Анотація

У роботі досліджується методика розробки і застосування при навчанні вищої та прикладної математики адаптивного навчального тесту. Докладно проаналізовано основні вимоги, яким повинен задовольняти такий тест. В роботі досліджується методика поєднання традиційного навчання під час аудиторних занять, адаптивного навчального тестування та технології мікронавчання. Пропонується використовувати невеликі за обсягом адаптивні навчальні тести, які узгоджені з робочою програмою курсу та відповідають змісту конкретного аудиторного заняття або темі, що винесена на самостійне опрацювання. Адаптивне тестування дозволяє в автоматичному режимі визначити прогалини в знаннях конкретного студента та індивідуально відібрати відповідні методичні матеріали для самостійного опрацювання, враховуючи наявні труднощі та рівень підготовки. У відповідних методичних розробках навчальний матеріал подано короткими концентрованими порціями, що полегшує повторення, зменшує проблему недостатньої концентрації уваги та підвищує ефективність засвоєння курсу.

Посилання

Rash G. Probabilistick Models For Some Intelligence and Attainment Tests / G.Rash // Copenhagen: Danish Institute for Educational Research, 1960. – 184p.

Федорук П.І. Адаптивні тести: загальні положення / П.І.Федорук // Математичні машини і системи. – 2008. – № 1. – С.115-127.

Лендюк Т.В. Моделювання комп’ютерного адаптивного навчання і тестування / Т.В.Лендюк // Праці Одеського політехнічного університету. – 2013. – Вип. 1 (40). – С.110-115.

Белоус Н.В. Модель адаптивного контроля знаний / Н.В.Белоус, И.В.Куцевич // Радіоелектроніка, інформатика, управління. – 2010. – № 1. – С.39-45.

Микитенко П.В. Реалізація адаптивного тестування засобами комп’ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань / П.В. Микитенко // Науковий часопис НПУ ім. М.П.Драгоманова. –2013. – Вип. 43. – Серія 5. – С.141-148.

Кравченко О.В. Аспекти формування тестів для контролю знань в системі адаптивного навчання / О.В.Кравченко, Ж.М.Плакасова // Штучний інтелект. – 2010. – № 4. – С.576-583.

Артамонов Є.Б. Методика розробки адаптивних електронних навчальних курсів / Є.Б.Артамонов, І.Ф.Кашкевич // Проблеми інформатизації та управління. –2016. – 1 (53). – С.14-17.

Weiss D.J. Computerized Adaptive Testing for Effective and Efficient Measurement in Counseling and Education / D.J.Weiss // Measurement and Evaluation in Counseling and Development. – July, 2004. – Vol. 37. – P.70-84.

Roediger H.L. Test-enhanced learning: taking memory tests improves long-term retention / H.L.Roediger, J.D.Karpicke // Psychol. Sci. – 2006 Mar. – 17 (3). – P.249-255.

Distributing vs. Blocking Learning Questions in a Web-Based Learning Environment / F.Kapp, A.Proske, S.Narciss, H.Korndle // Journal of Educational Computing esearch. – 2015. – Vol. 51, Issue 4. – P.397-416.

Щербина Д.Н. Повышение эффективности контроля знаний студентов на основании анализа последовательности решения тестовых заданий / Д.Н. Щербина // Образовательные технологии и общество. – 2016. – № 4. – С. 46-363.

Щербина Д.Н. Стратегии прохождения тестов знаний, выявленные методом хронометрии просмотра вариантов ответа / Д.Н.Щербина // Валеология. – 2015. – № 4. – С.112-121.

Аванесов В.С. Применение тестовых форм в e-learning с проведением дистракторного анализа / В.С.Аванесов // Образовательные технологии. – 2013. – № 3. – С.125-135.

Fiedler S. Adapting to changing landscapes in education. Micro-media & e- Learning 2.0: Gaining the Big Picture / S.Fiedler, B.Kieslinger // Proceedings of Microlearning Conference 2006. – Innsbruck: Innsbruck University Press, 2006. – P.78-89.

Hug T. Didactics of Microlearning: Concepts, Discourses and Examples / Hug T. – Mün-ster: Waxmann Verlag. – 2007. – 424p.

Souza M.I. Educational Microcontent for Mobile Learning Virtual Environments / M.I.Souza, S.F.Amaral // Creative Education. – 2014. – № 5. – P.672-681.

Clark R.C. E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (3nd ed.) / R.C.Clark, R.E.Mayer // San Francisco CA, US: Pfeiffer John Wiley & Sons, 2011. – 502p.

Micro Learning: A Modernized Education System / O.Jomah, A.K.Masoud, X.P.Kishore, S.Aurelia // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. – 2016. – V. 7, № 1. – P.103-110.

Федорук П.І. Адаптивні тести: статистичні методи аналізу результатів тестового контролю знань / П.І.Федорук. – Математичні машини і системи. – 2007. – № 3, 4. – С.122-138.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-10

Номер

Розділ

Професійна освіта