ВДОСКОНАЛЕННЯ ОКРЕМИХ КОМПОНЕНТІВ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ВИЩОЇ ТА ПРИКЛАДНОЇ МАТЕМАТИКИ НА ОСНОВІ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-2884.33.2018.211Ключові слова:
вища та прикладна математика, стиль навчання, особистісно-орієнтований підхідАнотація
У роботі розглядаються методичні особливості реалізації особистісно-орієнтованого підходу при навчанні вищої та прикладної математики на основі визначення домінуючої сенсорної модальності та стилю навчання. Представлено огляд існуючих концепцій стилю навчання та сучасних досліджень, присвячених практичному застосуванню у навчальному процесі результатів психолого-педагогічного моніторингу. Проведено дослідження конкретного студентського колективу першого курсу ДДТУ з використанням моделі VARK визначення домінуючої сенсорної модальності та концепції стилю навчання Д. Колба та проаналізовано його результати. Надаються практичні рекомендації щодо врахування індивідуальних особливостей студентів для різних форм організації навчання та на різних етапах вивчення курсу вищої та прикладної математики, а також розглядається використання результатів психолого-педагогічного моніторингу при проведенні групової самостійної роботи.
Посилання
Гончаренко С.У. Освіта : енциклопедія освіти / гол. ред. В.Г.Кремень; Акад. пед. наук України. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040с.
Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособ. для студ. пед. вузов с системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е.С.Полат, М.Ю.Бухаркина, М.В.Моисеева, А.Е.Петров; под ред. Е.С.Полат. – М.: Издательский центр «Академия», 2002. – 272с.
Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті // Освіта України. – 2001. – №1. – С.1-2.
Селевко Г.К. Современные образовательные технологии: учеб. пособ. / Селевко Г.К. – М.: Народное образование, 1998. – 256с.
Сергеев С.Ф. Инструменты обучающей среды: стили обучения / С.Ф.Сергеев // Образовательные технологии. – 2010. – № 3. – С.85-94.
Abdulwahed M. Innovative approaches to teaching mathematics in higher education: a review and critique / M.Abdulwahed, B.Jaworski, A.Crawford // Nordic Studies in Mathematics Education. – 2012. – 17(2). – P.49-68.
Драйден Г. Революция в обучении / Г.Драйден, Дж.Вое. – М.: «Парвинэ», 2003. – 672с.
Kolb D.A. Experimental learning: Experience as a source of learning and development / D.A.Kolb. – Englewood cliffs. N. Y.: Prentice-Hall, 1984. – 256p.
Dunn R.S. Learning Styles / Teaching Styles: Should They … Can They … Be Matched? / R.S.Dunn, K.J.Dunn // Educational Leadership. –1979. – 36. – P.238-244.
Fleming, N.D. Not Another Inventory, Rather a Catalyst for Reflection / N.D.Fleming, C.Mills // To Improve the Academy. – 1992. – Vol. 11. – P.137-149.
Gregorc A.F. Gregorc style delineator: Development, technical, and administation manual / A.F. Gregorc. – Maynard, M. A.: Gabriel Systems. – 1982. – 41p.
Троешестова Д.А. Выбор интерактивных методов обучения студентов специальности «Математика» на основе психолого-педагогического мониторинга / Д.А.Троешестова, М.В.Иванова // Вестник Чувашского университета. – 2013. – № 2. – С.141-145.
Mattson D.J. Learning Style Diversity in Post – Secondary Distance Education / D.J.Mattson, C.C.Holland, K.L.Parker // Christian Perspectives in Education. – 2008. – V. 1, №. 2. – P.1-35.
Борисова С.П. Личностно-ориентированный подход к организации электронного обучения студентов – будущих экономистов / С.П.Борисова // Вестник СамГУ. – 2010. – № 5 (79). – С.214-218.