ДОСЛІДЖЕННЯ РЕЛЕЙНОЇ СИСТЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ШВИДКОСТІ ЕЛЕКТРОПРИВОДА З ІНЕРЦІЙНИМ СИЛОВИМ ПЕРЕТВОРЮВАЧЕМ, СИНТЕЗОВАНОЇ МЕТОДОМ N-i ПЕРЕМИКАНЬ

Автор(и)

  • A. L. Derets Дніпровський державний технічний університет, м. Кам’янське, Україна
  • O. V. Sadovoy Дніпровський державний технічний університет, м. Кам’янське, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.33.2018.197

Ключові слова:

метод N-i перемикань, релейно-модальний регулятор, регулювання швидкості електропривода, оптимізація за швидкодією

Анотація

Електроприводам характерне обмеження проміжних координат у перехідних режимах. Такі обмеження реалізуються системою з каскадним увімкненням регуляторів. Метод N-i перемикань, що має порівняно простий математичний апарат, забезпечує оптимізацію за швидкодією релейних систем підпорядкованого регулювання. Разом з тим, метод N-i перемикань дозволяє обґрунтувати такий розподіл корінь релейно-модальних систем, що забезпечує мінімальне відхилення їхніх перехідних траєкторій від оптимальних за швидкодією. У даній роботі виконане порівняльне дослідження типових динамічних режимів релейних систем керування з оптимальними й модальними налаштуваннями, синтезованими на єдиній методологічній основі. При цьому як ідеальний об’єкт керування розглядався каскад інтеграторів, а в якості реального використовувався електропривод із силовою частиною, побудованою за схемою тиристорний перетворювач - двигун постійного струму. Дослідження виявило відхилення перехідної траєкторії системи від розрахункової внаслідок впливу внутрішніх зворотних зв’язків об’єкта керування. Також була підтверджена перевага модальних регуляторів перед оптимальними. Модальні налаштування релейної системи регулювання забезпечують аперіодичний характер завершальних етапів перехідних процесів без збільшення сумарної тривалості процесу й меншу коливальність у режимах компенсації збурювань у порівнянні з оптимальними налаштуваннями. Цей висновок поширюється як на систему з ідеальним, так і з реальним динамічними об’єктами. Отримані в роботі результати підкріплені конкретними числовими прикладами. Завдяки простоті обчислювальних процедур метод N-i перемикань забезпечує адаптацію в реальному часі налаштувань системи до зміни форми оптимальної перехідної траєкторії. Результати дослідження відкривають перспективу інтеграції модальних налаштувань в адаптивні алгоритми синтезу каскадно-підпорядкованих релейних систем, основані на методі N-i перемикань.

Посилання

Релейные системы оптимального управления электроприводами / Садовой А.В., Сухинин Б.В., Сохина Ю.В., Дерец А.Л. – Днепродзержинск: ДГТУ, 2011. – 337с.

Садовой А.В. Параметрический синтез позиционных релейных систем подчиненного регулирования методом N-i переключений / Садовой А.В., Дерец А.Л. // Вестник НТУ «ХПИ»: «Проблемы автоматизированного электропривода. Теория и практика». – Харьков. – 2005. – №45. – С.71-73.

Садовой А.В. Ограничение рывка в системе управляемый преобразователь-двигатель при оптимизации по быстродействию / Садовой А.В., Дерец А.Л. // «Электромашиностроение и электрооборудование»: «Проблемы автоматизированного электропривода. Теория и практика». – Киев: Техника, 2006. – С.64-65.

Дерец А.Л. Синтез каскадно-подчинённых структур релейно-модальных систем с распределением корней на основе метода N-i переключений / Дерец А.Л., Садовой А.В. // Вестник НТУ «ХПИ»: «Проблемы автоматизированного электропривода. Теория и практика». – Харьков. – 2017. – №27. – С.75-79.

Садовой А.В. Оптимизация по быстродействию методом N–i переключений режимов малых перемещений позиционного электропривода / Садовой А.В., Дерец А.Л. // Вестник КГПУ.– Кременчуг. – 2007. – №.3/2007(44). – С.15-17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-10

Номер

Розділ

Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка