ВПЛИВ ДЕФЕКТУ ПРИЄДНАННЯ ВАНТОВОГО КАНАТУ НА ЙОГО НАПРУЖЕНИЙ СТАН

Автор(и)

  • I. V. Belmas Дніпровський державний технічний університет, Ukraine
  • D. L. Kolosov Дніпровська політехніка, Ukraine
  • O. I. Bilous Дніпровський державний технічний університет, Ukraine
  • G. I. Tantsura Дніпровський державний технічний університет, Ukraine
  • U. U. Gupalo Дніпровський державний технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.tm.2020.20

Ключові слова:

спеціальні конструкції для перекриття будівельних споруд, вантовий канат, напружено-деформований стан, умова міцності

Анотація

Методами механіки шаруватих композитних матеріалів побудована модель та аналітичне рішення рівнянь рівноваги елементів армування вантового канату, що використовується в спеціальних конструкціях для перекриття будівельних споруд. Досліджено залежність його напружено-деформованого стану від похибки розташування вузла приєднання його до споруди. Враховано що канат складено з системи регулярно розташованих, прямолінійних, лінійно пружних на розтяг елементів запресованих в гумову оболонку. Елементи армування шарнірно приєднані до споруди. Дефекти приєднання вантового канату спричиняють локальне збурення напружено-деформованого стану. Екстремальних значень напруження набувають в перерізі дії чинника що спричинив збурення. Таким чинником є подовження тросів, що зумовлене відхиленням від проектного розташування вузла приєднання канату до споруди. Напружений стан канату залежить від сполучення кутів повороту вузлів його приєднання до споруди. Протилежні напрями поворотів перерізів канату більш небезпечні. Сформульовані умови міцності для  елементів армування та еластичного матеріалу. Умови враховують ймовірність сполучення допустимих поворотів вузлів приєднання канату відносно проектних Отримані результати розкривають механізм впливу похибок приєднання канату споруд на його напружено-деформований стан. Вони надають можливість визначати допустиму похибку приєднання кінця канату до елементу машини, споруди  та підвищити безпеку його використання.

Посилання

Гасій Г. М. Основи формотворення і проектування просторових покриттів із структурно-вантових сталезалізобетонних конструкцій. Строительство. Материаловедение. Машиностроение. Серия : Создание высокотехнологических экокомплексов в Украине на основе концепции сбалансированного (устойчивого) развития. 2016. Вып. 87. С. 48-53.

Колосов Д. Л. Обґрунтування параметрів та конструкцій двошарових гумотросових конвеєрних стрічок для гірничих підприємств: дис. ...канд. техн. наук: 05.05.06. Дніпропетровськ, 2002. 164 с.

Бельмас И. В. Напряженное состояние резинотросовой ленты при произвольном повреждении тросов. Проблемы прочности и надежноси машин. 1993. № 6. С. 45-48.

Бельмас І. В., Колосов Д. Л., Білоус О. І. Взаємодія гумотросового канату з приводним барабаном. Збірник наукових праць Дніпровського державного технічного університету (технічні науки). 2018. Тематичний випуск. Машини і пластична деформація металу. С. 168-173.

Бельмас І. В., Колосов Л. Д. Розподіл зусиль в причепному пристрої плоского тягового органу. Математичне моделювання. Науковий журнал. 2008. № 1(18). С. 33-35.

Напряженное состояние плоской резинотросовой ленты на барабане подъемно-транспортной машины / І. В.Бельмас та ін. Университет енбектері. Труды Карагандинского технического университета. 2013. № 3. С.75-77.

Belmas I., Kolosov D., Dolgov О., Tantsura G. The stress-strain state of the flat rope of hoisting engine with considering their technical state (Напружено-деформований стан плоского канату підйомної машини з урахуванням її технічного стану). Innovations in science and education: challenges of our tame. Collection jf scientific papers. London : LASHE. 2017. Р. 191-196.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-20

Номер

Розділ

Металургія