ВИМОГИ ДО МЕХАНІЧНИХ ВЛАСТИВОСЕЙ СКЛАДОВИХ СТРІЧКИ ПІДВІСНОГО КОНВЕЄРА

Автор(и)

  • I. V. Belmas Дніпровський державний технічний університет, Ukraine
  • D. L. Kolosov Дніпровська політехніка, Ukraine
  • O. I. Bilous Дніпровський державний технічний університет, Ukraine
  • G. I. Tantsura Дніпровський державний технічний університет, Ukraine
  • O. V. Sai Дніпровський державний технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.tm.2020.19

Ключові слова:

підвісний конвеєр, стрічка, зосереджена сила, напружено-деформований стан, механічні властивості

Анотація

Методами механіки композитних матеріалів побудована та розв’язана модель гумотросової стрічки підвісного конвеєра. Враховано опір роликових опор. Знайдені вирази розподілів навантажень та переміщень тросів. Показано, що в перерізі взаємодії стрічки з роликами найбільше навантажені крайні троси. В ближніх до краю стрічки гумових прошарках діють максимальні дотичні напруження. Запропоновано поміж крайніми та суміжними з ними тросами забезпечити відмінну жорсткість гуми на зсув.  Показано що це впливає на напружено-деформований стан стрічки підвісного конвеєра.  Останній більше змінюється для перших двох гумових прошаків. Змінюються кути зсуву гуми поміж тросами. Довжини ділянок перерозподілу дотичних напружень практично не перевищують 0,5м. Така відстань менша за крок розташування опор конвеєра. Поля зміни дотичних напружень не накладаються. Розроблено алгоритм визначення  дотичних напружень гумотросових стрічок підвісних конвеєрів різної конструкції та з різними механічними властивостями їх складових. Змінити жорсткість зв’язку тросів на зсув можливо шляхом застосування іншої гумової суміші поміж крайніми тросами або шляхом зміни (збільшення) кроку їх розташування. Обидва ці прийоми можуть бути задіяні як окремо або як комбінація при проектування конвеєра або під час підготовки ремонтної документації до ремонту. Використання цих прийомів забезпечує збільшення часу експлуатації конвеєрної стрічки.

Посилання

Картавий А. Н. Обґрунтування основних параметрів крутопохиленого конвеєра с притискною стрічкою для кар’єрів з великими вантажопотоками : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : 05.05.06. М., 2000. 21 с.

Педченко О. С. Математична модель підвісної конвеєрнї стрічки на конвеєрі з вигином траси в вертикальній площині. ГІАБ. М. : МГГУ. 2007. № 1. С 322-324.

Бельмас І. В., Колосов Д. Л., Колосов О. Л. Дослідження напряжено-деформованого стану гумотросового канату на ділянці переходу до трубчатої форми. Вісник ПНІПУ. Геологія. Нефтегазова і гірнича справа. 2014. № 12. С. 48-55.

Волоховский В. Ю., Радін В. П., Рудяк М.Б. Концентрація зусиль в тросах и спроможність гумотросових конвеєрних стрічок з пошкодженнями. Вістник МЕІ. 2010. № 5. С. 5-12.

Бельмас І. В. Напружений стан гумотросовї стрічки за довільного пошкодження тросів. Проблеми машинобудування та надійності машин. 1993. № 6. С. 45-48.

Belmas І., Kolosov D., Kolosov О., Onvshchenko S. Stress-strain state of а conveyor belt with cables of different rigidity and their breakages (Напружено-деформований стан конвеерної стрічки з тросами різної жорсткості та з ушкодженнями). Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. 2018. Vol. 26, № 2. С 231-39.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-20

Номер

Розділ

Металургія