КОНТАКТНО-ГІДРОДИНАМІЧНА МОДЕЛь ТЕРТЯ ПРИ ХОЛОДНІЙ ПРОКАТЦІ СТАЛІ

Автор(и)

  • O. P. Maksimenko Днепровский государственный технический университет, Ukraine
  • A. V. Nikulin Днепровский государственный технический университет, Ukraine
  • D. I. Loboiko Днепровский государственный технический университет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.tm.2020.6

Ключові слова:

коефіцієнт тертя, контактно-гідродинамічна теорія, мастило, холодна прокатка

Анотація

На основі раніше отриманої теоретичної кривої залежності коефіцієнту тертя від швидкості ковзання в даній роботі виконано її порівняння з експериментальними дослідженнями А.П. Грудева, В.К. Белосевіча. В результаті прийшли до висновку, що основою вивчення механізму тертя при холодній прокатці з технологічним мастилом може служити контактно-гідродинамічна модель тертя. Ця модель розглядає механізм мастильної дії і тертя в умовах важконавантаженого контакту при тонкоплівковому змащенні.

Метою даної роботи є дослідження коефіцієнту тертя при холодній прокатці сталі з позиції контактно-гідродинамічної теорії. В роботі виконано вивід немонотонної функції, яка описує зміну коефіцієнту тертя в важконавантаженому контакті і розроблена програма для спільного вирішення цього рівняння і контактно-гідродинамічної моделі товщини шару мастила способом послідовних наближень з метою визначення коефіцієнту тертя. Результати розрахунку коефіцієнту тертя і його порівняння з дослідними даними при холодній прокатці із застосуванням технологічного мастила за запропонованою в роботі методикою показав, що розрахунки за запропонованою методикою дають результати дещо нижче в порівнянні з дослідженнями А.П. Грудева, але вище значень отриманих В.К. Белосевічем. Розрахунки коефіцієнту тертя по формулі В.А. Ніколаєва та за запропонованою методикою досить близькі. Це дозволять використовувати запропоновану методику при визначенні коефіцієнту тертя в умовах контактно-гідродинамічного тертя.

В результаті можна відзначити, що на основі дослідження товщини шару мастила в осередку деформації і дослідних даних, пов'язаних з тертям на контакті металу з валками, а також аналізу контактно-гідродинамічної теорії розроблена методика визначення коефіцієнту тертя при холодній прокатці з застосуванням технологічного мастила.

Посилання

Максименко О. П. Элементы контактной гидродинамики в исследовании толщины смазочной пленки при прокатке. Изв. вузов. Черная металлургия. 1991. № 2. С. 23–26.

Максименко О. П., Подберезный Н. П. Исследование контактно-гидродинамической смазки при прокатке. Изв.вузов. Черная металлургия. 1994. № 8. С. 12–14.

Максименко О. П., Лейко О. Е. Основи трибології : навч. посіб. Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2005. 192 с.

Грудев А. П., Максименко О. П., Иванов К. А. Влияние микронеровностей поверхности валков и полосы на формирование смазочного слоя в очаге деформации при прокатке. Обработка металлов давлением : Научные труды ДМетИ. 1976. С. 198–205.

Кондир Д. С. Контактная гидродинамическая смазка деталей машин. М. : Машиностроение, 1976. 304 с.

Дроздов Ю. Н. Арагов В. Г. Расчет коэффициента трения в тяжелонагруженном контакте при скольжении. Машиноведение. 1975. № 6. С. 81–83.

Гаркунов Д. Н. Триботехника. М. : Машиностроение, 1985. 424 с.

Белосевич В. К., Нетесов Н. П. Совершенствование процесса холодной прокатки. М. : Металлургия, 1971. 270 с.

Белосевич В. К. Трение, смазка, теплообмен при холодной прокатке листовой стали. М. : Металлургия, 1989. 256 с.

Грудев А. П. Внешнее трение при прокатке. М. : Металлургия, 1973. 288 с.

Грудев А. П., Тилик В. Т. Технологические смазки в прокатном производстве. М. : Металлургия, 1975. 368 с.

Николаев В. А. Технология прокатки листов и полос: учеб. пособие. К. : УМК ВО, 1990. 168 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-20

Номер

Розділ

Металургія