НАПРУЖЕНИЙ СТАН ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ ПРИ УДАРНОМУ НАВАНТАЖЕННІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-2884.45.2024.7

Ключові слова:

динамічне навантаження, еквівалентни напруження, днище вагону, металева обрізь, розрахункова схема

Анотація

Розроблений аналітичний метод визначення статичного еквівалента динамічного навантаження, що виникає при ударі важкої металевої обрізі або гірских масивних брил з днищем вагону. Запропонована розрахункова схема, яка дозволяє враховувати пружність днища вагону, і його їнерцію, завдяки чому виникає можливість більш точно врахувати зниження динамічного навантаження за рахунок пружних властивостей ресорного комплекту вагону та його днища. Отримано формули для розрахунку еквівалентних напружень при прикладанні навантаження в будь-якій точці днища вагону. Отримані результати дозволяють зробити висновок, що при визначених обмеженнях під час екслуатації вагонів секції днища можно виконувати з листової сталі товщиної 28 мм замість 36 мм, що знижує вагу кузова вагону до 15—20 %.

Посилання

Fomin, O.V. Introduction of round pipes in the carrier systems of gondolas with the provision of rational indicators of strength. Sceince magazine – "Technological audit and production reserves", 2015. Vol. 4/1(21), Р. 83–89.

Fomin, O.V. Modernization of elements wall lateral of universal freight gondola domestic production. Scientific-and-technical (Sci.-Tech.) collected works – Donetsk: DonIZT,. 2011. Vol. 26. Р. 111–115.

Fomin, O.V., Lovska, A.O., Plakhtii, O.A., Nerubatskyi, V.P. The influence of implemen-tation of circular pipes in load-bearing structures of bodies of freight cars on their physico-mechanical properties. Scientific Bulletin of National Mining University. 2017. Vol. 6. Р. 89–96.

Султан А.В. Моделирование динамических процес сов в элементах конструкции вагонв-самосвалов при ударном нагружениис учетом нелинейностей настила пола. Транспорт. Збірник наукових праць.. Дніпропетровськ: Наука і освіта. 1999. Вип. 2 С. 104–114.

Султан А.В. Теоретическое исследование прочности вагона-самосвала модели 33-9035 при ударе падающем грузом с учетом местных пластических деформаций и нелинейных свойств амортизирующей прослойки. Проблемы механики железнодорожного транспорта Тез. док. Х Междунар. Конф.– Днепропетровск:ДИИТ. 2000. С. 199.

Ловська А.О., Фомін О.В., Рибін А.В. Визначення навантаженості рами напіввагона із замкненою конструкцією хребтової балки. Збірник наукових праць Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. 2021. № 2 (21). С. 12–19.

Ловська А.О., Фомін О.В., Рибін А.В., Лебідь Г.О. Визначення динамічної навантаженості напіввагона з замкненою хребтовою балкою, заповненою наповнювачем. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Технічні науки. Том 32 (71). № 4, 2021. С. 255–259.

Романюк О.Д., Теліпко Л.П. Оптимізація передаточної функції механічної передачі з метою підвищення точності роботи машинного агрегату. Збірник наукових праць Дніпровського державного технічного університету (технічні науки). 2019. № 34. т. 1. С. 34–38. doi: https://doi.org/10.31319/2519-2884.34.2019.6

Романюк О.Д., Теліпко Л.П. Загальні методи оптимізації кінематичних та динамічних параметрів машинного агрегату. Збірник наукових праць Дніпровського державного технічного університету (технічні науки). 2020. №2(37). С.17–21. doi: https://doi.org/10.31319/2519-2884.37.2020.4

Fomin, O.V. (2015). Vprovadzhennya kruglykh trub v nesuchi systemy napivvagoniv z zabezpechennyam ratsionalnykh pokaznykiv mitsnosti [Implementation of round pipes in carrier systems of gondolas to ensure rational strength indicators] Naukovyi zhurnal – "Tekhnolohichnyi audyt i rezervy vyrobnytstva" – Technological audit and production reserves, 4/1(21), 83–89. [in Ukrainian].

Fomin, O.V. (2011). Modernization of elements wall lateral of universal freight gondola domestic production Naukovo-tekhnichnyi zbirnyk – Scientific-and-technical collected works, 26, 111–115. [in Ukrainian].

Fomin, O.V., Lovska, A.O., Plakhtii, O.A., & Nerubatskyi, V.P. (2017). The influence of implementation of circular pipes in load-bearing structures of bodies of freight cars on their physico-mechanical properties Nauk. Visnyk Nats. Hirnych. Univ. – Scientific Bulletin of National Mining University, 6, 89–96.

Sultan, A.V. (1999). Modelirovanie dinamicheskikh protsessov v elementakh konstruktsii vagonov-samosvalov pri udarnom nagruzhenii s uchetom nelineinostei nastila pola [Modeling of dynamic processes in structural elements of dump cars under impact loading considering nonlinearities of the floor covering] Transport. Zbirnyk naukovykh prats – Transport. Collection of scientific works, 2, 104–114. [in Russian].

Sultan, A.V. (2000). Teoreticheskoe issledovanie prochnosti vagona-samosvala modeli 33-9035 pri udare padaiushchim gruzom s uchetom mestnykh plasticheskikh deformatsii i nelineinykh svoistv amortiziruiushchei prosloiki [Theoretical study of the strength of dump car model 33-9035 under impact with consideration of local plastic deformations and nonlinear properties of the damping layer] Tezy dopovidei X Mizhnarodnoi konferentsii "Problemy mekhaniky zaliznychnoho transportu" – Abstracts of the X International Conference "Problems of Railway Transport Mechanics", 199. [in Russian].

Lovska, A.O., Fomin, O.V., & Rybin, A.V. (2021). Vyznachennia navantazhenosti ramy napivvagona iz zamknutoiu konstruktsiieiu khrebtovoi balky [Determination of the loading of a gondola frame with a closed center sill] Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoho universytetu korablebuduvannia imeni admirala Makarova – Collection of Scientific Works of Admiral Makarov National University of Shipbuilding, 2(21), 12–19. [in Ukrainian].

Lovska, A.O., Fomin, O.V., Rybin, A.V., & Lebid, H.O. (2021). Vyznachennia dynamichnoi navantazhenosti napivvagona z zamknutoiu khrebtovoiu balkoiu, zapovnenoiu napovniuvachem [Determination of the dynamic loading of a gondola car with a closed center sill filled with filler] Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Tekhnichni nauky – Scientific Notes of V.I. Vernadsky Tavrida National University. Series: Technical Sciences, 32(71), 255–259. [in Ukrainian].

Romaniuk, O.D., & Telipko, L.P. (2019). Optymizatsiia peredatochnoi funktsii mekhanichnoi peredachi z metoiu pidvyshchennia tochnosti roboty mashynnoho ahrehatu [Optimization of the transfer function of a mechanical transmission to improve the accuracy of machine unit operation] Zbirnyk naukovykh prats Dniprovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu (Tekhnichni nauky) – Collection of Scientific Works of Dnipro State Technical University (Technical Sciences), 34(1), 34–38. https://doi.org/10.31319/2519-2884.34.2019.6. [in Ukrainian].

Romaniuk, O.D., & Telipko, L.P. (2020). Zahalni metody optymizatsii kinematychnykh ta dynamichnykh parametriv mashynnoho ahrehatu [General methods for optimizing the kinematic and dynamic parameters of a machine unit] Zbirnyk naukovykh prats Dniprovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu (Tekhnichni nauky) – Collection of Scientific Works of Dnipro State Technical University (Technical Sciences), 2(37), 17–21. https://doi.org/10.31319/2519-2884.37.2020.4. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Номер

Розділ

Галузеве машинобудування